Trio, mitt Trio

Vad hände egentligen?


Plötsligt var Malmös och kanske Sveriges bästa restaurang stängd.

På sin hemsida meddelar trion Ola, Sebastian och Erik att det är dags att gå vidare. Efter två år. Det blev en kort kärlekshistoria.

Trio lyckades på kort tid skapa sig ett rykte långt utanför landets gränser och många är överrens om att de höll samma höga klass som Noma på andra sidan sundet, världens bästa restaurang.

Ett besök på Trio var som att kliva in i en film. Avskalat, grått, vitt och knäpptyst. Här kunde man höra en servett falla mot golvet. White Guide utsåg Trio till årets  ”Six feet under” . Jag kan skriva under på den liknelsen men den får stå för miljön i restaurangen. För maten var bland det mest levande och nyskapande jag fått serverat. Nordiskt, egensinnigt och vackert. Fantastiska viner som inte bara gifte sig med maten.
De knullade.


Männen bakom Trio verkade brinna för smaken. Jag hoppas och ber att de fortfarande åtminstone glöder.

Ola, Sebastian och Erik. Jag behöver er. Malmö behöver er.


Tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0